Ontevreden over iets? Of heeft u het idee dat iets beter kan?
Praat erover met de medewerker die erbij betrokken is. Wilt of kunt u dit niet? Praat er dan over met de leidinggevende van die medewerker. Samen kunt u tot een oplossing komen en de situatie verbeteren.
Vindt u het lastig dit gesprek aan te gaan? En/of wilt u praten met iemand die niet bij de situatie betrokken is?
Neem contact op met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris luistert naar uw verhaal, geeft u advies en kan u helpen bij het oplossen van de onvrede of het indienen van een klacht. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk. Dat betekent dat hij/zij niet in dienst is van Zorggroep Ter Weel.
De klachtenfunctionaris voor cliënten van Zorggroep Ter Weel is:
Dhr. A.J. (Arjen) Meeuwsen
Tel.: 06 – 46 95 43 28
Mail: arjenmeeuwsen@hotmail.com
Lukt het niet de ontevredenheid samen op te lossen?
Komt u er ondanks gesprekken met de medewerker en/of leidinggevende niet uit? Dan kunt u een officiële klacht indienen. De klachtenfunctionaris kan u hierbij helpen.
Wie kan een klacht indienen:
- Cliënten van Zorggroep Ter Weel
- Hun vertegenwoordigers, zaakwaarnemers of gemachtigden
- Hun nabestaanden
Waarover kunt u een klacht indienen:
- De manier waarop medewerkers omgaan met de cliënt (bejegening)
- De zorg die verleend wordt aan de cliënt of die níet verleend wordt aan de cliënt
- Standpunten of beslissingen over de zorg aan de cliënt
Bij wie en hoe kunt u de klacht indienen?
Schriftelijk bij de raad van bestuur van Zorggroep Ter Weel: per post of per e-mail.
Postadres: Zorggroep Ter Weel, t.a.v. Raad van Bestuur, Joannaplantsoen 1, 4462 AV Goes.
E-mailadres: directiesecretariaat@terweel.nl
Let op: een klacht over onvrijwillige zorg/wet zorg en dwang dient u in bij de klachtencommissie Zeeland: Klachtencommissie Zeeland | Viazorg
Meer informatie over de het indienen van de klacht en de behandeling van een klacht vindt u in ons klachtenreglement