Geef een tip of dien een klacht in - Zorggroep Ter Weel
Direct contact

Ontevreden over iets? Of heeft u het idee dat iets beter kan?

Praat erover met de medewerker die erbij betrokken is.  Wilt of kunt u dit niet? Praat er dan over met de leidinggevende van die medewerker. Samen kunt u tot een oplossing komen en de situatie verbeteren.

Vindt u het lastig dit gesprek aan te gaan? En/of wilt u praten met iemand die niet bij de situatie betrokken is?  

Neem contact op met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris luistert naar uw verhaal, geeft u advies en kan u helpen bij het oplossen van de onvrede of het indienen van een klacht. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk. Dat betekent dat hij/zij niet in dienst is van Zorggroep Ter Weel.

De klachtenfunctionaris voor cliënten van Zorggroep Ter Weel is:
Dhr. A.J. (Arjen) Meeuwsen
Tel.: 06 – 46 95 43 28
Mail: arjenmeeuwsen@hotmail.com

 

Heeft u vragen over onvrijwillige zorg? Over zorg waar u het niet eens mee bent? Dan kunt u contact opnemen met de cliëntenvertrouwenspersoon voor de Wet zorg en dwang. Zij ondersteunt u bij het bespreekbaar maken van uw vragen en/of klacht en bij het zoeken naar een oplossing. Alles wat u vertelt is vertrouwelijk en wordt niet gedeeld tenzij u daar uitdrukkelijk toestemming voor geeft. De cliëntenvertrouwenspersoon is niet in dienst bij Zorggroep Ter Weel.

De cliëntenvertrouwenspersoon Wet zorg en dwang (CVP Wzd) is:
Hélène de Zeeuw
Tel.: 06 – 21 64 43 32
Mail: h.dezeeuw@hetlsr.nl

Lukt het niet de ontevredenheid samen op te lossen? 

Komt u er ondanks gesprekken met de medewerker en/of leidinggevende niet uit? Dan kunt u een officiële klacht indienen. De klachtenfunctionaris kan u hierbij helpen.

Wie kan een klacht indienen: 

  • Cliënten van Zorggroep Ter Weel
  • Hun vertegenwoordigers, zaakwaarnemers of gemachtigden
  • Hun nabestaanden

Waarover kunt u een klacht indienen:

  • De manier waarop medewerkers omgaan met de cliënt (bejegening)
  • De zorg die verleend wordt aan de cliënt of die níet verleend wordt aan de cliënt
  • Standpunten of beslissingen over de zorg aan de cliënt

Bij wie en hoe kunt u de klacht indienen? 

Schriftelijk bij de raad van bestuur van Zorggroep Ter Weel: per post of per e-mail.

Postadres: Zorggroep Ter Weel, t.a.v. Raad van Bestuur, Joannaplantsoen 1, 4462 AV Goes.

E-mailadres: directiesecretariaat@terweel.nl  

Let op: een klacht over onvrijwillige zorg/wet zorg en dwang dient u in bij de klachtencommissie Zeeland: Klachtencommissie Zeeland | Viazorg

Meer informatie over de het indienen van de klacht en de behandeling van een klacht vindt u in ons klachtenreglement

Vertrouwenspersoon vermoeden misstand

Vertrouwenspersonen voor het melden van een vermoeden van een misstand, zoals beschreven in de klokkenluidersregeling: