Ontevreden over iets? Of heeft u het idee dat iets beter kan?
Praat erover met de medewerker die erbij betrokken is. Wilt of kunt u dit niet? Praat er dan over met de leidinggevende van die medewerker. Samen kunt u tot een oplossing komen en de situatie verbeteren.
Vindt u het lastig dit gesprek aan te gaan? En/of wilt u praten met iemand die niet bij de situatie betrokken is?
Neem contact op met de klachtenfunctionaris. De klachtenfunctionaris luistert naar uw verhaal, geeft u advies en kan u helpen bij het oplossen van de onvrede of het indienen van een klacht. De klachtenfunctionaris is onafhankelijk. Dat betekent dat hij/zij niet in dienst is van Zorggroep Ter Weel.
De klachtenfunctionaris voor cliënten van Zorggroep Ter Weel is:
Arjen Meeuwsen
06 - 46 95 43 28
arjenmeeuwsen@hotmail.com
Klacht onvrijwillige zorg
Heeft u vragen over onvrijwillige zorg? Over zorg waar u het niet eens mee bent? Dan kunt u contact opnemen met de cliëntenvertrouwenspersoon voor onvrijwillige zorg. Zij ondersteunt u bij het bespreekbaar maken van uw vragen en/of klacht en bij het zoeken naar een oplossing. Alles wat u vertelt is vertrouwelijk en wordt niet gedeeld tenzij u daar uitdrukkelijk toestemming voor geeft. De cliëntenvertrouwenspersoon is niet in dienst bij Zorggroep Ter Weel.
De cliëntenvertrouwenspersoon onvrijwilliger zorg:
Hélène de Zeeuw
06 – 21 64 43 32
h.dezeeuw@stemgever.nl
Meer informatie over het steunpunt is te vinden op hun website.
Lukt het niet de ontevredenheid samen op te lossen?
Komt u er ondanks gesprekken met de medewerker en/of leidinggevende niet uit? Dan kunt u een officiële klacht indienen. De klachtenfunctionaris kan u hierbij helpen.
Wie kan een klacht indienen:
- Cliënten van Zorggroep Ter Weel;
- Hun vertegenwoordigers, zaakwaarnemers of gemachtigden;
- Hun nabestaanden.
Waarover kunt u een klacht indienen:
- De manier waarop medewerkers omgaan met de cliënt (bejegening);
- De zorg die verleend wordt aan de cliënt of die níet verleend wordt aan de cliënt;
- Standpunten of beslissingen over de zorg aan de cliënt.
Bij wie en hoe kunt u de klacht indienen?
- Schriftelijk bij de Raad van Bestuur van Zorggroep Ter Weel: per post of per e-mail
- Zorggroep Ter Weel, t.a.v. Raad van Bestuur, Joannaplantsoen 1, 4462 AV Goes
- directiesecretariaat@terweel.nl
Let op: een klacht over onvrijwillige zorg/wet zorg en dwang dient u in bij de klachtencommissie Zeeland: Klachtencommissie Zeeland | Viazorg. De cliëntvertrouwenspersoon onvrijwillige zorg kan hierbij ondersteunen.
Meer informatie over de het indienen van de klacht en de behandeling van een klacht vindt u in ons klachtenreglement.
Vertrouwenspersoon vermoeden misstand
Vertrouwenspersonen voor het melden van een vermoeden van een misstand, zoals beschreven in de klokkenluidersregeling:
- Sandra Dirkzwager, senior HR-adviseur en interne vertrouwenspersoon,
telefoon 0113 - 65 40 50, e-mail sandra.dirkzwager@terweel.nl - Jeroen van Duikeren, externe vertrouwenspersoon,
telefoon 06 - 30 21 20 60, e-mail j.vanduikeren@conflictcentrumnederland.nl - José van den Boomgaard, externe vertrouwenspersoon,
telefoon 06 - 49 64 23 28, e-mail j.vdboomgaard@conflictcentrumnederland.nl